MuTiArA bErKaTa-KaTa...

"success seems to be connected with action,
Successful people keep moving - They make mistakes, but they don't quit..."

Wednesday, December 8, 2010

BaIk Hati...Kindness

mmm....long time x menulis...ase kekok lak...

Tonight just wanna share citer pasal a girl yg sgt baik hati tolong sy.
Ase terharu sangat bile orang yang kite tak kenali, tiada talian persaudaraan, tidak pernah sekalipon berjumpa.
Ceritanya bermula disini...
Last Friday, 3rd December, aku dgn rushing nye dari putra Gombak turun di masjid jamek station, then berjalan menuju ke escalator. Bila mna sampai ke perkarangan kaunter pembelian tiket STAR LRT terkezut la teramat sangat...ramainye orang sepertimye mereka semua rombongan haji. Boleh juga dikatakan seperti ada nya perlawanan bola sepak FIFA / World Cup. Dengan lafaz Bismillahirahmanirahim [semoga Allah permudahkan segala urusanku pada hari ni] aku pon masok la dalam kumpulan orang2 ramai yg beratur membeli tiket. Dengan muka blur dan tercengang2 aku mnegur dat girl, bertanya adakah perkara sebegini biasa terjadi? katanya tidak pula pernah terjadi cm ni. Makanya aku pon beratur la di belkangnye dan dgn harapan leh wat teman. almaklumla ramai orang time tu. Buhsan tgk orang leh b'sembang. Tidak tahan dengan barisan yang statik dat girl tu b'keliaran tuk m'cari 'port' yg lebih baik dan aku menjaga barisan yg kamu duduki. Lama dat girl menghilang sehinggakan hampir lost  die..tetibe die melambai padaku n tika itu barisan yang die dapat dah hampir kehadapan.."macam xsempat tuk aku bersaing dengannye" tp kupergi jua kt tempat die. Sedang aku menuggu giliranku tuk membeli tiket, dengan tidak semena-mena die menghulurkan tiket kt aku...rupenye die tolong belikan tuk aku sekali..patot la die tny aku mane aku nak g..hehe...
Tanpa sempat aku mmebayar kami berlari2 masok ke tmpt menuggu..almaklumla msg2 da lewat...nasib baik aku sempat mendahului die tuk membayar harga tiket tersebut. Betapa baiknye die. Kata hati aku. May Allah Bless You!

No comments:

Post a Comment