MuTiArA bErKaTa-KaTa...

"success seems to be connected with action,
Successful people keep moving - They make mistakes, but they don't quit..."

Thursday, December 16, 2010

UjIaN aPaKaH iNi...

Kenapakah kite mesti kecewa disebalik ape yg terjadi


Sebenarnye saya tak rasa perlunye giler-giler punye frust walaupon unlucky nye kite hari tu...


Hari ini saya telah memilih untuk pergi menjalani assessment..teramat sangat la excited untuk diterima menjalani program tersebut..over excited maybe saya tak lepas pon 1st assessment...Akibatnye teramat la terkilan di hati mengenangkan ini adalah chances saya tuk involve dalam financial industry..Actually, bukannya nak sangat involve in financial industry tapi sebab da terbiasa dan hakikat ingin mengaplikasi teori yang dipelajari selama 4 tahun di universiti..kadang2 terlintas di kepala otak ni..'adakah saya ni defect produt?'


Dan sebenarnya...
Mengikut kata ustaz yang saya sangat suka dengar ceramahnye bile time dalam keta abg saya,
Khulasah yang saya leh wat ;janganlah kite menyalahkan ape yg terjadi pada diri kite..nasib kite...
Perlunya rasa bersyukur dengan ape yang kite dapat
Dalam masa yang sama kite janganla pula menyerah sahaja nasib tanpa perlu berusaha...
Untuk menjaga taqwa dalam diri kite perlu mensyukuri nikmat yang diberi
Semestinye ada hikmah atau rasional yang terjadi...
Dan banyak lagi yang diperkatakan oleh ustaz itu....


When having at this point....terasa mcm....kerdilnye diri ini..
Tengok balik masa lampau dan masa kini dan masa selepasnye dan masa seangkatan dengannya...terasa sangat graf keimanan dalam diri always fluctuate....increasing..decereasing..rocketing but not constantly rocketing... 
.
[don't like purple color anymore..leh x?]

No comments:

Post a Comment